Proč dělat takovou gymnastiku, když chci být jen zdravý a šťastný?

Často se setkávám s lidmi, kteří na mě nevěřícně hledí, co to se sebou provádím. Většina si samozřejmě myslí, že jsem byla takhle pružná od malička. To je ovšem velký omyl, lituju, že jsem nevyfotila svůj předklon, když jsem ještě nedosáhla na zem 😀

Záleží na každém, jestli se ostatními nechá motivovat nebo demotivovat. Já jsem to pojala jako výzvu a zábavu. Přistupte k tomu stejně a ani nemrknete a celý svět se vám obrátí vzhůru nohama 😉

Tělesné cvičení není jen o práci s tělem, ovlivňuje celou naši bytost, ovlivňuje naše myšlení i cítění. Pracujeme totiž s energií, a když ji rozproudíme, začnou se v našem životě dít změny. Od doby, co pravidelně cvičím, se cítím jednoznačně šťastnější, jsem vnímavější sama k sobě, nepodléhám tolik stresu, jsem koncentrovanější.

Jóga není jen o asánách, to je to, co dělá vaše tělo navenek. Uvnitř však dochází ještě k dalším procesům, protahuje se vaše mysl a posouvají se vaše vlastní hranice toho, co si myslíte, že je možné. Nejen tělesně, ale i v životě.

Přijdete na první hodinu a zdaleka při předklonu nedokážete dosáhnout rukama na zem. Celý život jste jen posilovali, utvrzovali se a zpevňovali. Máte stabilní práci, která vás sice nebaví, ale co jiného byste přece dělali? Za půl roku nebo za rok ruce pomalu dosáhnout na zem a to, co jste považovali za nemožné, se stává skutečností. Za další měsíc potom možná dáte výpověď v práci a rozhodnete se věnovat tomu, co vás baví.

Byla jsem ztuhlá na těle i v mysli, stejně jako možná i vy. Nenechala jsem se ale odradit a postupně jsem změnila svůj život.  Znám více lidí, co to zažili podobně, a proto k tomu zvu i vás. Vím, že to stojí za to!

Komentáře
  1. Zuzka napsal:

    Děkuji za článek. Zrovna včera jsem toto téma řešila. Nikdy jsem rodiči nebyla vedena k pravidelnému cvičení, protože oni sami to nikdy nedělali. Vždycky pro mě bylo snažší sedět doma a nadávat na větší bříško či stehna. Pravidelná turistika mi sice pomáhala, ale do té doby co jsem jako skautka ukončila svou činnost v oddíle to bylo jen horší. Loni v zimě jsem začla chodit na jogu a začla jsem se stydět sama za sebe. Bylo mi 21 a nedokázala jsem dát v předklonu ruce na zem. Všechyn další cviky mi taky dělaly potíže. Tehdy mě joga nebavila tolik jako teď, jenže teď se zase neumím sama posunout. Chtěla bych zvládnout stejný cvik jako Vy na obrázku v článku, jenže teď nevím, jak se tam mám posunout. I když už předklon zvládnu, mám ještě spoustu zkrácených svalů na celém těle. Jedna lekce týdně mi nestačí. Cvičím i doma, jenže všechno to jsou cviky, které sice protahují a stále jen ty stejné partie. Zajímalo by mne, jaká byla Vaše cesta tam, kde jste teď. Jak často jste cvičila a jak dlouho to trvalo. Ono cvičit každý den je sice super, ale svaly potřebují odpočinek aby rostly, a i když jeden den udělám nádhernou ásánu, zítra mě to tak daleko nepustí a akurát to bolí. Je mi 22 a připadá mi, že mému tělu je 30. Chci to změnit a mít tělo jako třicítka chci mít až ve čtyřiceti 🙂 Díky za Váš článek. Je pro mne motivací, protože teď vím, že to jednou půjde 🙂 Z.

    • Ahoj Zuzko,
      díky za komentář. Myslím, že všichni občas máme pocit, že se posunujeme pomalu – nemyslete si, že občas taky nepodléhám frustraci z toho, co mi stále nejde 😀
      Co se týče pravidelného cvičení – jednou týdně je lepší než vůbec, ale je to poměrně málo. A to nejsem radikálním zastáncem každodenního drilu. Přizpůsobte své cvičení svojí životní situaci – jestli vám to víckrát týdně časově nevychází, tak zkuste třeba zařadit desetiminutovku každý den (nebo aspoň každý druhý) – třeba jen pár pozdravů slunci. Něco malého každý den má dalekosáhlé důsledky.
      Někdy je taky fajn se zaměřit na nějaký posun a udělat si z toho zábavu a motivaci – třeba když mi vůbec nešly balanční pozice na rukách, tak jsem zkoušela mnohem častěji než ostatní věci a najednou to začalo jít. Někdy je třeba si pozici rozložit, zjistit, co vám brání ji zatím udělat a protahovat jednotlivé svaly.
      22 je super věk, asi v tomhle věku jsem se do jógy ponořila já a to jsem fakt byla naprosto tuhá 😀 Dobře si pamatuju, jak dlouho mi trvalo udělat most a další věci, takže rozhodně nevzdávat a nenápadně každý den trošku tělíčko pošoupnout 😉
      Zuzi, a pak pošlete fotečku 🙂 Mějte se krásně! Monika

  2. Peťa Tůmová napsal:

    Ahoj Moni, moc hezký článek. Velmi pravdivý:-) I mě jóga moc a moc ovlivnila a každý den mě posouvá dál a dál, ani ne tak fyzicky jako psychicky.

    • Kačulína Vaisarová napsal:

      Ahoj Moni,
      nádherný článek, opravdu, krásně člověka pozitivně nabije a mě jóga dala taky neskutečně moc. Psychicky mi pomohla neuvěřitelně a musím říci, že i fyzicky jsem velice spokojená, dává mi daleko víc než posilovna, ale hlavně celkově mi ukázala úplně jiný pohled na život a učí mě mít se ráda. Děkuji jak Tobě a dalším lektorkám za tento zázrak a za úžasnou atmosféru, kterou dokážete vytvořit, kterou jsem v žádném jiném studiu nikdy nezažila.
      Myslím, že takto duchovní atmosférou, do které vkládáte srdce, jste vytvořili ze studia lék i útočiště ze všedního stresu a jiných negativních energií. Alespoň takto jsem to pociťovala ze začátku já, kdy jsem na tom nebyla psychicky nejlíp. Člověk si přál a dovedlo ho to k vám, úžasným bytostem a józe 🙂

      Mockrát za vše děkuji Moni a nejen Tobě, jsem velice vděčná.
      Ať se Ti daří, plní sny a ať spojení jogy a žen jako Ty pomohou i dalším ženám a bytostem v této nelehké a uspěchané době.

      Kačulína

Napsat komentář: Kačulína Vaisarová Zrušit odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Buďme spolu na FB:
  • Online kurz ZDARMA!
  • Chcete si zacvičit doma?

    yinyang-widget.jpg

  • Praktikujete Ashtanga vinyasa yogu?
  • Inspirace na váš email?

    Vaše osobní údaje (jméno, e-mailová adresa) jsou u mě v bezpečí a budu (Monika Winklerová) je na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy.

  • Kategorie
  • Nejnovější články